Kamilus90 - 2014-08-06 13:47:55

Tutaj będziemy dyskutować na temat autobusów marki Volvo 7700 Hybrid w PKM Świerklaniec.

sadek745 - 2017-10-03 21:17:42

Z serwisu przyjechał #5402 już na bazę. Wczoraj stał na bazie pod płotem z wyświetlanym tekstem: "Jazda Próbna".

szcz49 - 2017-12-29 16:36:02

Ktoś coś wie co z tym #5402? Nie wyjechał na żadną linię już chyba z 8 miesięcy. Na bazie też go nie ma.

Luki94 - 2017-12-30 11:15:37

Albo jest w serwisie albo został sprzedany i za niego kupili drugie Alpino.

Eragon - 2017-12-30 12:05:42

Te alpino sa nowe?

Luki94 - 2017-12-30 12:10:18

Wątpię, przyjechały na niemieckich blachach do Świerklańca.

norman73 - 2017-12-30 22:37:02

Eragon napisał:

Te alpino sa nowe?

Rocznik 2008

Eragon - 2017-12-31 00:59:40

Ja zupełnie nie rozumiem polityki taborowej Świerklanca.
Przecież oni prawie wcale taboru nie odmladzaja.

szcz49 - 2017-12-31 01:04:54

A o co poszło, że nie dostaną tych MIDI hybryd ? Przecież już w sierpniu podpisali umowe z Volvo.

Bartek - 2017-12-31 11:43:50

Projekt zakupu taboru hybrydowego uzyskał negatywną ocenę, a co za tym idzie PKM nie uzyskał unijnego dofinansowania. Nawet w przypadku podpisania umowy z producentem, PKM zgodnie z umową (Sekcja VI, pkt 3, ppkt 3 i ppkt 4 ), mógł unieważnić przetarg.

jacekso - 2017-12-31 19:16:36

I dlatego są dwa małe solarisy.

seeker - 2017-12-31 20:06:59

Ten brak dofinansowania dotyczy tylko na midiki czy z 12 metrowymi jest to samo?

Bartek - 2017-12-31 20:26:48

Dotyczy również 12 metrowych autobusów.

szcz49 - 2018-02-17 10:40:57

Wczoraj na dworcu w Tarnowskich Górach około 14:40 stał #5402. Gdy ruszył zrobił dwa kółka po dworcu i pojechał na zajezdnie. Na wyświetlaczu miał strone wyświetlacze.eu.

szcz49 - 2018-03-02 16:15:14

Miałem dzisiaj okazję się przewieźć #5402, który wrócił po wielu miesiącach przebywania w serwisie. I się w sumie lekko zdziwiłem. Na całą trasę hybryda zadziałała może z 2 razy, do tego przez większość trasy był problem z domknieciem ostatnich drzwi. Po 10 miesiącach stania w serwisie powinien wyjechać jak nowy, a tu problemy sprzed roku zostały.

Luki94 - 2018-03-02 17:59:33

Widziałem ją na dworcu w Tarnowskich Górach. Akurat podjeżdżała pod stanowisko. Hybryda normalnie działała. Drzwi się wszystkie domykały. Problem był podczas ruszania włączył się sam diesel.... Mnie też to trochę zaskoczyło ale może ma takie ustawienia albo kierowca nacisnął gaz i szybciej ruszył. Natomiast #5403 z linii 1 stał za halami naprawczymi wewnątrz zajezdni.

Eragon - 2018-03-03 09:47:06

Zastanawiam sie czemu pkm chce sie dalej pchac w hybrydy.

david99 - 2018-03-03 10:02:13

Eragon napisał:

Zastanawiam sie czemu pkm chce sie dalej pchac w hybrydy.

Znając życie hybrydy większość czasu będą stały na bazie niż będą jeździć.

Witek151 - 2018-03-03 10:50:55

Przecież #5405 jeździ bez zarzutu i jest bardzo ekonomiczny, więc pewnie dlatego.

szcz49 - 2018-03-03 11:13:11

Witek151 napisał:

Przecież #5405 jeździ bez zarzutu i jest bardzo ekonomiczny, więc pewnie dlatego.

Z tym się zgadzam. Jak na początku były z nim ogromne problemy, tak teraz jest praktycznie bezawaryjny a hybryda działa bez zarzutu. Volva7700H są troszkę wymyślne I tam hybryda działa jak jej się zachce. A przecież będą odbierać 7900H, a tu na podstawie #5405 uzasadnienie takiego zakupu jest jak najbardziej podstawne

Artur - 2018-03-03 14:54:50

Te Volva 7700 hybrid to są można powiedzieć prototypy, więc nie ma czego tu dziwić się. A potem niektóre osoby sądzą że inne hybrydy też będą tak awaryjne jak te nasze używki ;) Mamy nawet przykład z PKM Sosnowiec, który ma już trochę tych Volv hybrydowych i jakoś nie stoja na zajezdniach tylko jezdza...

seeker - 2018-03-03 19:39:09

Mnie tylko dziwi fakt dlaczego nie przetestowali tą posiadaną najlepszą hybrydę #5405 na innych liniach. Ja rozumiem że 1 i 64 to są najważniejsze linie PKMu lub może priorytetem jest "czyste niebo" nad szpitalem/GCRem przy Pyskowickiej? Chyba idąc tym założeniem to PKM Sosnowiec wszystkie swoje hybrydy powinien puścić na trasach z/do Szpitala Wojewódzkiego. Osobiście podróżowałem sosnowiecką hybrydą na linii nr 40. Prosty odcinek  Aleją Roździeńskiego i S86 Przypomina mi to trochę trasę linii 19

Gdyby PKM przeorganizował linie dla swojej obsługi w pakiecie to może dobrym pomysłem byłyby hybrydy na trasie 87, 614 i 615. Nawet wspominana linia 19 wydaje mi się prostą i fajną linią na obsadę w hybrydę.

Luki94 - 2018-03-03 19:56:08

Inna hybryda bodajże #5402 swego czasu była testowana w dzień wolny na linii 192, nie wiem jakie PKM wtedy wyciągnął wnioski ale patrząc na trasę np.linii 192 w weekendy która pokrywa się w większej całości z linią 114 nie miałbym nic przeciwko jakby się tam pojawiła. Jeśli rzeczywiście priorytetem są linie które podjeżdżają pod GCR lub szpital to mogli by je puścić na 780. Nie wiem na ile procent jest to prawdą ale chodzą pogłoski że cała linia 19 ma być hybrydowa.

seeker - 2018-03-03 20:25:06

Luki94 napisał:

Jeśli rzeczywiście priorytetem są linie które podjeżdżają pod GCR lub szpital to mogli by je puścić na 780.

No miejmy nadzieje że nie puszczą hybryd na takie linie krzaki jak 780 z liczbą kursów do wyliczenia na palcach jednej ręki. W weekend na 780 wystarczyłaby moim zdaniem Solarka Euro6 z linii 168 chociaż MANy EEV teź ekologicznie nie są takie najgorsze na tą linie moim zdaniem.

szcz49 - 2018-03-05 11:38:16

To, że 19 miałaby być hybrydowa, to w sumie całkiem możliwe, bo #5405 byl testowany przecież przez 2 tygodnie na 19 rok temu. Jezeli dostaną 8 hybryd to wydaje mi sie, że 4 pójdą na 19. Wątpliwe, że obsadzą hybrydami 19/6 oraz 19/7 bo są to plany szczytowe i raczej nówki by się tam marnowały. Jedna hybryda pewnie zasili 1/1. Pozostała 3 mogłaby iść na 179, 173 czy 87. Z pewnością na linie, które jeżdżą przez lub w Tarnowskich, bo PKM złożył wniosek o dofinansowanie razem z miastem.

seeker - 2018-03-07 19:35:57

szcz49 napisał:

Z pewnością na linie, które jeżdżą przez lub w Tarnowskich, bo PKM złożył wniosek o dofinansowanie razem z miastem.

Na palcach jednej ręki można wyliczyć obecne linie PKMu z MZKP, które nie wjeżdżają do Tarnowskich Gór. Mnie tylko zastanawia czy byłaby możliwość relokacji linii wewnątrz konsorcjum.

Luki94 - 2018-04-05 16:10:17

Wiadomo co się dzieje z #5405? Jakoś zniknął z linii 1. Jechałem dzisiaj #5404 i kierowca wcisnął jakiś guzik na pulpicie i  na przystankach czy przy postoju na czerwonym świetle nie włączył się elektryczny silnik. Więc #5402 może mieć to samo. To że elektryczny się nie włącza to nie jest usterka, tylko pewnie kierowcy oszczędzają żeby nie ładować, bo za prąd się nie wypłaci PKM po tym jak wiceprezes przyznał sobie takie duże wynagrodzenie.

szcz49 - 2018-04-06 07:37:33

Luki94 napisał:

Wiadomo co się dzieje z #5405? Jakoś zniknął z linii 1. Jechałem dzisiaj #5404 i kierowca wcisnął jakiś guzik na pulpicie i  na przystankach czy przy postoju na czerwonym świetle nie włączył się elektryczny silnik. Więc #5402 może mieć to samo. To że elektryczny się nie włącza to nie jest usterka, tylko pewnie kierowcy oszczędzają żeby nie ładować, bo za prąd się nie wypłaci PKM po tym jak wiceprezes przyznał sobie takie duże wynagrodzenie.

#5405 już dzisiaj wrócił na 1. Przez święta widziałem go na warsztacie, ale we wtorek wyjechał już na "hybrydowy" plac z przodu zajezdni. Na linię wyjechał jednak dopiero dzisiaj.
Co do 7700H, to za każdym razem kiedy jadę zarówno #5402, jak i #5404 silnik elektryczny włącza się raz, dwa razy na całą trasę. Wydaje mi się, że dla PKM hybrydy to właśnie oszczędności, bo prąd jest znacznie tańszy od diesla. Gdyby było odwrotnie to nie kupowaliby nowych hybryd, tylko poszli w klasyczne diesle. Dużo podróżuje tymi hybrydamj I zauważyłem, że w przypadku #5405 najwięcej zależy od kierowcy I tego czy odpowiednio postępuje z wozem. Są kierowcy, którzy I pół trasy potrafią przejechać na hybrydzie, ale widać, że oni starają się wyciągnąć z tej hybrydy wszystko. Ci znowu, którzy szarpią autobusem od samego ruszenia, tracą hybrydę po kilku metrach. Trzeba wiedzieć jak jezdzic takim autobusem. 7700H to ogólnie rzadko kiedy działa hybrydowo. Jeszcze nimi nie jechałem, żeby więcej niż 5 razy na trasę zadziałała hybryda. Nie wiem czy to wynika z tego, że 7700 to już starszy model I nie ma tych unowocześnień co 7900H, i sam w sobie jest mniej udoskonalony w afekcie hybrydowum, czy po prostu trafiły się PKM wyjątkowo paliwożerne hybrydy.

Luki94 - 2018-04-24 20:51:59

#5403 wyjechał na linię, rano jeszcze stał w zajezdni przy bocznym budynku przy wjeździe a ok 15:00 już go tam nie było. Stały jedynie 2 białe klimatyzowane Man-y NL 223.

szcz49 - 2018-04-25 19:26:22

Luki94 napisał:

#5403 wyjechał na linię, rano jeszcze stał w zajezdni przy bocznym budynku przy wjeździe a ok 15:00 już go tam nie było. Stały jedynie 2 białe klimatyzowane Man-y NL 223.

To chyba wtedy #5403 nie wyjechał na linię, tylko przemieścił się na terenie zajezdni, ponieważ dzisiaj znowu stoi jak stał - obok MANów.

Luki94 - 2018-04-25 20:20:30

A te Many to co to za jakie?

szcz49 - 2018-08-27 14:50:14

Co jest z #5403?

Witek151 - 2018-08-27 16:51:07

#5402 dostał jego części i na razie jest uziemiony.

szcz49 - 2018-08-27 18:27:11

Co ich skusiło, żeby oddawać części #5403 do #5402? Czyżby #5402 był bardziej efektywny jeżeli chodzi o spalanie ?

Witek151 - 2018-08-27 20:03:07

Nie wiadomo o co chodzi. Na pewno #5402 nie jest bardziej wydajny

Luki94 - 2018-08-28 15:42:42

To #5403 będzie mieć nowe części czy planują kasację?

Witek151 - 2018-08-28 17:35:32

Na razie nie ma wobec niego planów. Kasacja nie wchodzi w grę, po prostu nie mają pieniędzy na części.

Artur - 2018-09-11 07:42:19

Dzisiaj wyjechał na 64 #5403, nawet felgi wyczyszczone ma :P

szcz49 - 2018-09-11 11:30:49

Już podmieniony na #1215. Długo nie pojeździł.

Luki94 - 2018-09-12 15:55:46

Co jest z #5404? Stoi przytulony do #5414.

szcz49 - 2018-09-12 20:32:38

#5414 jest odstawiony, więc to bardzo dziwne. Teraz nagle #5403 wyjechał w jego miejsce na 64/2. Być moze #5403 dostał jego części

mkmztg - 2021-10-19 20:26:18

5403 stwarzał kłopoty od początku czerwca aż w końcu słuch o nim zaginął. Kasacja, serwis czy stoi bo stoi?

Bartek - 2021-10-19 20:30:38

"Stoi, bo stoi". Na razie ciężko jest powiedzieć jakie są plany wobec niego.

www.energetkapkmech.pun.pl www.secrafice.pun.pl www.mpowerclub.pun.pl www.grachaotic.pun.pl www.turbogamehero.pun.pl