oz13im - 2017-06-15 11:04:08

#1223 przytarł wczoraj koło 12 - 13 jakąś osobówkę na rondzie przy zjeździe na A1. Na moje oko kierowca osobówki jak 90% polskich kierowców nie potrafi jeździć po rondzie turbinowym...

P Śl - 2017-06-16 11:27:10

Ozim to jest właśnie to o czym ci swego czasu pisałem i mówiłem, że kiedyś tam będzie dzwon :) To rondo jest spier****ne na wylocie na Bytom. Teraz przejrzałem street view jeszcze raz i na asfalcie jest wyraźnie wymalowane, że wylot na Bytom jest z prawego pasa. Gdyby był z lewego to prawy pas byłby w ślepym zaułku. Nawet gdyby obydwa pasy były uprawnione to i tak pierwszy wchodzi z zewnętrznego pasa. Kiedyś pamiętam sytuację jak jechałem 24, przed nami także na lewym pasie 114, a na prawym osobówka, która weszła na suwak :) W tym całym spieprzonym rondzie szczęście w nieszczęściu jest takie, że płn-płd leci górą, bo jakby cały ruch był na dole to takie dzwony są kilka razy dziennie :) W zasadzie od podmiejskiej wlot też jest dosyć dziwny, bo też wyprowadza na prawy pas, jak ktoś z wewnętrzne poleci na autostradę to zaś jest dzwon :) A generalnie to wszystko przez te wyizolowania prawoskrętów z autostrady, bo tym cała ta turbina została spieprzona. A zauważyłem to, bo kiedyś na rowerze by mnie czerwony golfik strącił, na szczęście upchnąłem się po wewnętrznej :) Żeby to rondo jeszcze było prawidłowo oznakowane, w należyty sposób to rozumiem, ale nie jest.

Turbina jak turbina, ale przykład ronda w Katowicach pokazuje, że z tymi turbinami na różnych wylotach może być różnie. Bodajże w Poznaniu jest rondo z 3 pasami gdzie dochodzi do kraks regularnie. Dlaczego ? Po przejrzeniu street view twierdzę, że dlatego, że jest słabo oznakowane. Czemu w Katowicach nie ma kraks często ? Bo tam wewnątrz ronda także są oznakowania i nikt nie ma wątpliwości. W Piekarach też powinny być, bo tutaj układ jest wyraźnie spieprzony i budzący duuuże wątpliwości.

jacekso - 2017-06-16 17:48:19

Przecież to nie jest rondo turbinowe...

oz13im - 2017-06-17 10:13:59

Jak to nie? Może nie jest to idealny przykład turbiny ale spełnia podstawowe założenie czyli  w uproszczeniu to rondo gdzie z prawego pasa drogi dojeżdżającej do ronda możesz skręcić tylko w prawo na najbliższym zjeździe. Z A1 jedziesz w prawo na Bytom, z Bytomia na Piekary, z Piekar na Świerklaniec, z Świerklańca na A1, to że od strony Świerklańca i A1 masz od razu wydzielone pasy nie wjeżdżające na rondo nie zmienia faktu że to jest turbina, ale faktycznie jak P Śl mówi jest kolizyjne przecięcie pasów w tym jednym miejscu którego nie powinno być. Nawet gdzieś w robocie mam jeszcze chyba plany z sprzed budowy A1 i całego węzła i jest tam wyraźnie ono oznaczone jako turbinowe.

Eragon - 2017-06-17 21:53:42

W Tarnowskich górach turbinowe też część się robi gęsto niebezpiecznie na szczgilnie jak ktoś z bytomskiej chce w Sobieskiego

Luki94 - 2018-03-12 13:10:34

Awaria przed przystankiem Kamień na wysokości MOPR-u kierunek Tarnowskie Góry na linii 5. Stoi w asyście holownika Volvo najprawdopodobniej będzie holowany do zajezdni.

Artur - 2019-07-11 14:15:29

11.07.2019

Strzaskane szyby od kierowcy na linii 114 - nie wiem dokladnie w jakim miejscu

Luki94 - 2022-09-13 11:19:51

Padł na przystanku Bytom zajezdnia kierunek Piekary, najprawdopodobniej puściła elektronika, od dołu z tyłu widoczne były poprzerywane kable.

mkmztg - 2022-09-13 15:49:07

Było coś w podmianke, czy zdążył się pozbierać? (obecnie dalej jeździ)

Luki94 - 2022-09-13 17:16:53

Podmianki chyba nie było. Przejezdżałem obok niego to kierowca gdzies dzwonil. Stał na awaryjnych. Widocznie nie była to tak poważna awaria, a jeśli była podmiana to na jedno kółko.

www.pokemon-zlap-je-wszystkie.pun.pl www.naruciak1.pun.pl www.streetball.pun.pl www.brzydula.pun.pl www.ntm.pun.pl