Użytkownik
A wiadomo już cos w zwiazku z nowymi nabytkami w celu 820? Od marca ma obowiazywac nowa umowa.
Offline
Administrator
No właśnie, 10 lat to chyba średnia.
Offline
Użytkownik
o ile się nie mylę to w wymogach przetargu był zapis iż bodajże 10 wozów w całej sieci ( u nas w całym konsorcjum) może być starsze, nie sprawdze tego bo na smartfonie jestem ale coś takiego było, ale kto tego przestrzega
Offline
Użytkownik
Nie mieszacie czasem trochę? Ja pamiętam że był wymóg dotyczący tego by wiek każdego z autobusów realizujących usługę nie mógł być starszy niż 12 lat. W spełnieniu warunków przetargu dopuszczono chyba 10 sztuk wyprodukowanych w latach 2002-2006 ale chyba zaznaczono że autobusy są docelowo do wymiany na spełniające warunek wieku </= 12 lat
A tak poza tym chyba najważniejszy jest stan techniczny (bez doznań niepokojących dźwięków dla pasażerów), gwarancja niskiej podłogi (tak to już nie lata 90 by był to luksus), informacja pasażerska w postaci tablicy elektronicznej no i czystość tego autobusu. Można wybrać pomiędzy zajeżdżonym ex.kieleckim padłem w firmie ASKA lub troche starym albo jakimś zadbanym Mercedesem z 2000/2001 roku. Trzeba jednak zdrowego rozsądku, jeśli usługa autobusem z rocznika 2000 będzie na wysokim poziomie to narazie nie ma co się czepiać trochę za starszych fur, zwłaszcza że jeszcze jakieś wielkiej przepaści technologicznej pomiędzy obecnie spełniającym wymóg wieku 12 lat tj. rocznikiem 2004 a 2000/2001 nie ma.
Ostatnio edytowany przez seeker (2016-01-26 22:06:44)
Offline
Administrator
15-16 letni autobus to już jest trochę przesada. Tak jak napisałeś było bodajże 12 lat maks. i mnie się wydaje, że średnia 10 lat. Nie rozumiem trochę, że z jednej strony wycofywane są Volva, a małe Solarisy na 738 jeżdżą choć to ich ostatni rok. Trochę ich szkoda, bo to pierwsze w pełni niskopodłogowe autobusy no, ale ich czas już mija.
Offline
Użytkownik
P Śl napisał:
15-16 letni autobus to już jest trochę przesada.
No ale jak coś jest zadbane techniczne i technologicznie może spełniać ten sam standard (niskapodłoga, Euro 3) co autobusy dozwolone tj. z 2004 roku to chyba jeszcze nie ma co się aż tak czepiać tych odrobinę za starych autobusów.
Nie pamiętam zapisu o średniej wieku.
Offline
Użytkownik
Pod jednym ze zdjec zrobinych w fabryce solarisa na twb spytalem czy produkują coś dla świerklanca i uzyskałem pozytywna odpowiedź. Do tego dochodzi informacja, że odwołanie w sprawie przetargu na 820 nic nie dało. Czwarta generacja solarisów w PKM coraz bliżej 😀
Offline
Użytkownik
Podeślesz linka do tego zdjęcia?
Offline
Moderator
Zapewne chodzi o te zdjęcie, ale jakoś ta informacja mnie nie przekonuje.
http://phototrans.pl/14,789294,0,Solari … 2_746.html
Offline
Użytkownik
kg napisał:
Pod jednym ze zdjec zrobinych w fabryce solarisa na twb spytalem czy produkują coś dla świerklanca i uzyskałem pozytywna odpowiedź. Do tego dochodzi informacja, że odwołanie w sprawie przetargu na 820 nic nie dało. Czwarta generacja solarisów w PKM coraz bliżej 😀
Przypominam, że trzecia generacja Solarisa również jest produkowana.
Offline
Administrator
Ile gniazdek USB posiadają Solarisy na 168 ?
seeker napisał:
P Śl napisał:
15-16 letni autobus to już jest trochę przesada.
No ale jak coś jest zadbane techniczne i technologicznie może spełniać ten sam standard (niskapodłoga, Euro 3) co autobusy dozwolone tj. z 2004 roku to chyba jeszcze nie ma co się aż tak czepiać tych odrobinę za starych autobusów.
Nie pamiętam zapisu o średniej wieku.
Ty chyba pisałeś, że 11 lat MANa na 114 to przesada, a teraz takie rzeczy piszesz. Ja bym powiedział, że to zależy od wyposażenia. Jak autobus jest w pełni niski, ma klimatyzację i inne szmery-bajery to jak jest dobrze utrzymany to niech jeździ i te 15 lat.
Offline
Użytkownik
P Śl napisał:
Ty chyba pisałeś, że 11 lat MANa na 114 to przesada
Autobusy przegubowe rządzą się innymi prawami jeśli chodzi o zużycie. Wydaje mi się ze zadbać o solówkę jest dużo prościej niż o przeguba. Poza tym masz racje, liczy się tu nowoczesny wygląd wnętrza i wyposażenie na miarę dzisiejszych standardów. Jak dla mnie 16 letnie Citaro z 2000 sprawia wrażenie nowocześniejszego niż MAZ z 2014 roku.
Offline
Użytkownik
Bartek napisał:
kg napisał:
Pod jednym ze zdjec zrobinych w fabryce solarisa na twb spytalem czy produkują coś dla świerklanca i uzyskałem pozytywna odpowiedź. Do tego dochodzi informacja, że odwołanie w sprawie przetargu na 820 nic nie dało. Czwarta generacja solarisów w PKM coraz bliżej 😀
Przypominam, że trzecia generacja Solarisa również jest produkowana.
Ale nie można jej już zamówić.
Offline