Użytkownik
Widziałem ją na dworcu w Tarnowskich Górach. Akurat podjeżdżała pod stanowisko. Hybryda normalnie działała. Drzwi się wszystkie domykały. Problem był podczas ruszania włączył się sam diesel.... Mnie też to trochę zaskoczyło ale może ma takie ustawienia albo kierowca nacisnął gaz i szybciej ruszył. Natomiast #5403 z linii 1 stał za halami naprawczymi wewnątrz zajezdni.
Ostatnio edytowany przez Luki94 (2018-03-02 18:00:32)
Offline
Użytkownik
Zastanawiam sie czemu pkm chce sie dalej pchac w hybrydy.
Offline
Użytkownik
Przecież #5405 jeździ bez zarzutu i jest bardzo ekonomiczny, więc pewnie dlatego.
Offline
Użytkownik
Witek151 napisał:
Przecież #5405 jeździ bez zarzutu i jest bardzo ekonomiczny, więc pewnie dlatego.
Z tym się zgadzam. Jak na początku były z nim ogromne problemy, tak teraz jest praktycznie bezawaryjny a hybryda działa bez zarzutu. Volva7700H są troszkę wymyślne I tam hybryda działa jak jej się zachce. A przecież będą odbierać 7900H, a tu na podstawie #5405 uzasadnienie takiego zakupu jest jak najbardziej podstawne
Offline
Moderator
Te Volva 7700 hybrid to są można powiedzieć prototypy, więc nie ma czego tu dziwić się. A potem niektóre osoby sądzą że inne hybrydy też będą tak awaryjne jak te nasze używki Mamy nawet przykład z PKM Sosnowiec, który ma już trochę tych Volv hybrydowych i jakoś nie stoja na zajezdniach tylko jezdza...
Ostatnio edytowany przez Artur (2018-03-03 14:56:35)
Offline
Użytkownik
Mnie tylko dziwi fakt dlaczego nie przetestowali tą posiadaną najlepszą hybrydę #5405 na innych liniach. Ja rozumiem że 1 i 64 to są najważniejsze linie PKMu lub może priorytetem jest "czyste niebo" nad szpitalem/GCRem przy Pyskowickiej? Chyba idąc tym założeniem to PKM Sosnowiec wszystkie swoje hybrydy powinien puścić na trasach z/do Szpitala Wojewódzkiego. Osobiście podróżowałem sosnowiecką hybrydą na linii nr 40. Prosty odcinek Aleją Roździeńskiego i S86 Przypomina mi to trochę trasę linii 19
Gdyby PKM przeorganizował linie dla swojej obsługi w pakiecie to może dobrym pomysłem byłyby hybrydy na trasie 87, 614 i 615. Nawet wspominana linia 19 wydaje mi się prostą i fajną linią na obsadę w hybrydę.
Ostatnio edytowany przez seeker (2018-03-03 19:41:58)
Offline
Użytkownik
Inna hybryda bodajże #5402 swego czasu była testowana w dzień wolny na linii 192, nie wiem jakie PKM wtedy wyciągnął wnioski ale patrząc na trasę np.linii 192 w weekendy która pokrywa się w większej całości z linią 114 nie miałbym nic przeciwko jakby się tam pojawiła. Jeśli rzeczywiście priorytetem są linie które podjeżdżają pod GCR lub szpital to mogli by je puścić na 780. Nie wiem na ile procent jest to prawdą ale chodzą pogłoski że cała linia 19 ma być hybrydowa.
Offline
Użytkownik
Luki94 napisał:
Jeśli rzeczywiście priorytetem są linie które podjeżdżają pod GCR lub szpital to mogli by je puścić na 780.
No miejmy nadzieje że nie puszczą hybryd na takie linie krzaki jak 780 z liczbą kursów do wyliczenia na palcach jednej ręki. W weekend na 780 wystarczyłaby moim zdaniem Solarka Euro6 z linii 168 chociaż MANy EEV teź ekologicznie nie są takie najgorsze na tą linie moim zdaniem.
Offline
Użytkownik
To, że 19 miałaby być hybrydowa, to w sumie całkiem możliwe, bo #5405 byl testowany przecież przez 2 tygodnie na 19 rok temu. Jezeli dostaną 8 hybryd to wydaje mi sie, że 4 pójdą na 19. Wątpliwe, że obsadzą hybrydami 19/6 oraz 19/7 bo są to plany szczytowe i raczej nówki by się tam marnowały. Jedna hybryda pewnie zasili 1/1. Pozostała 3 mogłaby iść na 179, 173 czy 87. Z pewnością na linie, które jeżdżą przez lub w Tarnowskich, bo PKM złożył wniosek o dofinansowanie razem z miastem.
Offline
Użytkownik
szcz49 napisał:
Z pewnością na linie, które jeżdżą przez lub w Tarnowskich, bo PKM złożył wniosek o dofinansowanie razem z miastem.
Na palcach jednej ręki można wyliczyć obecne linie PKMu z MZKP, które nie wjeżdżają do Tarnowskich Gór. Mnie tylko zastanawia czy byłaby możliwość relokacji linii wewnątrz konsorcjum.
Offline
Użytkownik
Wiadomo co się dzieje z #5405? Jakoś zniknął z linii 1. Jechałem dzisiaj #5404 i kierowca wcisnął jakiś guzik na pulpicie i na przystankach czy przy postoju na czerwonym świetle nie włączył się elektryczny silnik. Więc #5402 może mieć to samo. To że elektryczny się nie włącza to nie jest usterka, tylko pewnie kierowcy oszczędzają żeby nie ładować, bo za prąd się nie wypłaci PKM po tym jak wiceprezes przyznał sobie takie duże wynagrodzenie.
Ostatnio edytowany przez Luki94 (2018-04-05 21:36:04)
Offline
Użytkownik
Luki94 napisał:
Wiadomo co się dzieje z #5405? Jakoś zniknął z linii 1. Jechałem dzisiaj #5404 i kierowca wcisnął jakiś guzik na pulpicie i na przystankach czy przy postoju na czerwonym świetle nie włączył się elektryczny silnik. Więc #5402 może mieć to samo. To że elektryczny się nie włącza to nie jest usterka, tylko pewnie kierowcy oszczędzają żeby nie ładować, bo za prąd się nie wypłaci PKM po tym jak wiceprezes przyznał sobie takie duże wynagrodzenie.
#5405 już dzisiaj wrócił na 1. Przez święta widziałem go na warsztacie, ale we wtorek wyjechał już na "hybrydowy" plac z przodu zajezdni. Na linię wyjechał jednak dopiero dzisiaj.
Co do 7700H, to za każdym razem kiedy jadę zarówno #5402, jak i #5404 silnik elektryczny włącza się raz, dwa razy na całą trasę. Wydaje mi się, że dla PKM hybrydy to właśnie oszczędności, bo prąd jest znacznie tańszy od diesla. Gdyby było odwrotnie to nie kupowaliby nowych hybryd, tylko poszli w klasyczne diesle. Dużo podróżuje tymi hybrydamj I zauważyłem, że w przypadku #5405 najwięcej zależy od kierowcy I tego czy odpowiednio postępuje z wozem. Są kierowcy, którzy I pół trasy potrafią przejechać na hybrydzie, ale widać, że oni starają się wyciągnąć z tej hybrydy wszystko. Ci znowu, którzy szarpią autobusem od samego ruszenia, tracą hybrydę po kilku metrach. Trzeba wiedzieć jak jezdzic takim autobusem. 7700H to ogólnie rzadko kiedy działa hybrydowo. Jeszcze nimi nie jechałem, żeby więcej niż 5 razy na trasę zadziałała hybryda. Nie wiem czy to wynika z tego, że 7700 to już starszy model I nie ma tych unowocześnień co 7900H, i sam w sobie jest mniej udoskonalony w afekcie hybrydowum, czy po prostu trafiły się PKM wyjątkowo paliwożerne hybrydy.
Offline
Użytkownik
#5403 wyjechał na linię, rano jeszcze stał w zajezdni przy bocznym budynku przy wjeździe a ok 15:00 już go tam nie było. Stały jedynie 2 białe klimatyzowane Man-y NL 223.
Offline
Użytkownik
Luki94 napisał:
#5403 wyjechał na linię, rano jeszcze stał w zajezdni przy bocznym budynku przy wjeździe a ok 15:00 już go tam nie było. Stały jedynie 2 białe klimatyzowane Man-y NL 223.
To chyba wtedy #5403 nie wyjechał na linię, tylko przemieścił się na terenie zajezdni, ponieważ dzisiaj znowu stoi jak stał - obok MANów.
Offline