Użytkownik
Szczyt profesjonalizmu sprzedać wóz z 2012 z normą EEV i kupić rocznik 2006 wycofanego z ulic Krakowa z powodu normy Euro 4. Skoro to miały być tylko autobusy rezerwowe to nie rozumiem tej obawy o hejt.
Myślą że nikt nie zobaczy starej wytartej tapicerki na siedzeniach.
Co z tymi Solarisami co po Tychach jeżdżą?
Ostatnio edytowany przez seeker (2018-12-17 10:10:38)
Offline
Użytkownik
Jeden z Solarisów z Krakowa na pewno na stałe wejdzie w miejsce #5506 która ma iść w odstawkę.
Ostatnio edytowany przez Luki94 (2018-12-17 10:42:05)
Offline
Użytkownik
Sprzedali #1222 ze względów ekonomicznych. Przecież to dopiero 6 letni wóz, on jeszcze może spokojnie pojeździć w firmie, która będzie go codziennie wykorzystywać, a nie okazjonalnie jako rezerwa. Szkoda tak młodego wozu jako rezerwa. Pozatym za tego MANa napewno dostali kilkaset tysięcy, a Solarisy kupili za kilkadziesiąt. Są do przodu z ekonomią, a rezerwa I tak będzie i tak.
Offline
Użytkownik
@szcz49 Nie wiem czy czytałeś poprzednie posty bo myślę że Twoja opinia trochę wyrwana z kontekstu.
Ponoć Solarisy rocznik 2006 to nie na rezerwę a skoro ma być jakiś stały przydział na linie to ten #1222 miałby normalnie pracę przewozową w PKMie. Tak się zastanawiałem czy w umowie z MZKP nie było jakiegoś limitu wiekowego?
Offline
Użytkownik
Była mowa tylko o zastępstwie za #5506, który przecież już teraz jest rezerwa ostateczna. Stały przydział on może mieć tylko na 129/5 (który wykonuje tylko jedno kółko w dni szkolne, nie nazwałbym więc tego obsadą wymagającą wozu z 2012 roku). Wszystko inne jest poobstawiane MANami. Sprzedali wóz rezerwowy w zamian za dwie inne rezerwy, co dla nich jest ekonomiczniejsze, a dla samego #1222 dużo bardziej przyszłościowe.
W MZKP są ograniczenia wiekowe do 12 lat dla stałej obstawy taboru. Rezerwy mogą być starsze, stąd te Solarisy moja trafić jedynie na rezerwę.
Offline
Użytkownik
No to dobrze gadałem że niepotrzebnie rezerwę przemalowują (zwłaszcza że takie ładne barwy ;-) ) podczas gdy na całodziennych planach Volva ani jedno nie kursuje przemalowane. Poza tym skoro umowa zobowiązuje by na planie 129/5 jeździł autobus nie starszy niż 12 lat to nieważne czy to jest opłacalne czy nie (taka brutalna prawda). Ten plan musiałby być z czymś łączony.
Ktoś orientuje się jak wyglądają napełnienia na 94 w planie CN. Co prawda nie mam okazji jechać w porannym szczycie ale widzę że te przeguby pustawe jeżdżą. Może 5 na BNie ma większe napełnienie niż 94 na CN w szczycie?
Offline
Użytkownik
Właśnie plan 5/1 jeździ praktycznie cały dzień wypełniony po brzegi. #1209 ledwo daje radę tam wszystkich pomieścić. Mam okazję dosyć często jeździć kursami tej brygady I tam na prawdę bardzo często bywa tłoczno. Ludzie narzekają, że wtedy jeździ tabor BN, a z naprzeciwka jeździ taki 5/4 w większości pusty, a przegub. Mogliby pomyśleć o jakichś zmianach od nowego roku, ale teraz to 5 przejmie Metropolia, więc MZKP nie będzie miał nic do gadania.
Co do 94/2, to też w większości widuję go pustawego.
Offline
Użytkownik
Na zajezdni (za główną bramą) stoi już jakiś przemalowany Solaris przegubowy.
Offline
Administrator
Te Solarisy są już z klimą ? To by miało jakiś sens nawet, bo jeśli montaż klimy do #1222 miałby kosztować kilkadziesiąt tysięcy, można dostać za niego kilkaset, a kupić za kilkadziesiąt rezerwę z klimą, gdzie mieliby rezerwę na 114 i 820 to jakiś sens w tym jest, bo Solarisy już jakieś standardy potrzebne pasażerom ma, rocznik to już sprawa drugorzędna.
EDIT Sprawdziłem i widzę, że ani klimy ten szrot nie ma, czyli znowu klasycznie po wiejsku.
Offline
Użytkownik
Standard klimatyzacji całopojazdowej w MPK Kraków to chyba dopiero po dostawie parti Citaro I w 2008 roku, podobnie wyposażone Solarisy były później i sądzę że tak jak PKMowe Lionsy już z silnikami Euro 5.
Offline
Moderator
Podsumowanie 2018 roku
Lista pojazdów zakupionych w roku 2018:
#5801 MAN NL313, 2005r.
#5802 MAN NL313, 2005r.
#5803 MAN NL313, 2005r.
Offline
Użytkownik
http://phototrans.eu/14,959442,0,Solari … _5804.html
W komentarzu pisze że 5 krótkich U12 przyjechało z Krakowa, pośrednik czy kolejne wozy na rezerwę.
Offline
Użytkownik
Wozy na rezerwę
Offline