Użytkownik
Hybrydy same w sobie są dobre i opłacalne dla przewoźnika. Ale po doświadczeniach z Volvo mogliby dac szansę jakiemuś innemu producentowi, żeby nie było powtórki jak z 54xx. Jeżeli MAN czy Solaris wystartują warto byłoby się nad nimi zastanowić i dac szanse.
Offline
Użytkownik
Z hybryd jest jeszcze Scania.
Offline
Użytkownik
A oni chcą iść w Volvo i ułożyć specyfikację pod volvo. A #5405 był pierwszym modelem wyprodukowanym seryjnie i był trochę niedorobiony na początku ( w innych miastach w których mają Volvo 7900 też są zadowoleni), więc nie wiem po co narzekać na Volvo. A #5405 teraz jest świetny i kierowcy są z niego zadowoleni.
Offline
Użytkownik
W końcu to najbezpieczniejsze pojazdy.
Po raz ostatni wycinam cytowanie post pod postem /P Śl
Offline
Użytkownik
Witek151 napisał:
A oni chcą iść w Volvo i ułożyć specyfikację pod volvo.
Co może spowodować gehennę z odwołaniami. Specyfikacja musi być konkurencyjna. Moim zdaniem Świerklaniec ma zarówno doświadczenie z MANami, Mercedesami, Solarisami i Volvami że powinien przede wszystkim lobbować nie za marką a za technicznymi rozwiązaniami. Hybrydy są raczej już wszędzie dopracowane więc wszystkie będą generować podobne korzyści.
Mam jednak nadzieje że zamówienie zostanie podzielone na dwa odrębne zadania (podobnie jak to zrobił PKM Sosnowiec) a specyfikacja będzie pisana pod potrzebne rozwiązania zarówno w obsłudze technicznej autobusu jak i aranżacji wnętrza przestrzeni pasażerskiej, komfortu pracy kierowcy.
Oczekiwania trzeba promować punktowo
MAN mimo że to bardzo ładnie wyglądający autobus to moim zdaniem ma trochę wąskie te przejścia więc mogliby promować punktowo szersze przejścia w przestrzeni pasażerskiej. Jak sobie przypominam to w przetargach ZTZ Rybnik był nawet wymóg szerokości przejść. Ciekawe kiedy MAN sprawi sobie nową generację.
Jakoś bardzo cenie drzwi odskokowo-przesuwne za szczelność i lepsze wyciszenie wnętrza. MPK Poznań już od lat takowe kupuje bo mimo późniejszej reakcji są dla komfortu podróży o wiele lepszym rozwiązaniem.
Ostatnio ciekawi mnie dlaczego ZKM Gdańsk uparł się na Citaro C2. Na forum piszą że jakość wykonania i komfort pracy kierowcy na najwyższym poziomie. Nie jestem kierowcą autobusu ale może jakiś większy komfort pracy by się im przydał. Skoro wyznacznikiem może być tu Citaro C2 to czemu nie wymagać pełnej elektryki (elektryczne lusterka, elektr. otwieranie szyby bocznej, lodówka?, może nawet taki nowocześnie wyglądający pulpit Actia)
Wymagań można zastosować wiele ale na pierwszym miejscy nie powinien być wybór marki lecz rozwiązań których w XXI wieku można wymagać w poprawie komfortu podróżowania pasażera czy pracy kierowcy,
Offline
Użytkownik
seeker napisał:
(...)Ciekawe kiedy MAN sprawi sobie nową generację.(...)
MAN ma wprowadzić czwartą generację do końca 2018 roku.
Offline
Użytkownik
Na stronie PKM-u pojawiło się ogłoszenie o przetargu oraz specyfikacja zamawianych wozów:
http://www.pkm-swierklaniec.pl/przetarg … ierklancu/
Offline
Administrator
M11 napisał:
Od 1 Marca InterBus wchodzi na Katowice -> Tarnowskie Góry. Cena trochę niezbyt konkurencyjna, bo 5 zł normalny (jako promocja, bo tak 7zł), ale czas przejazdu 37 minut. Będzie tylko jeden przystanek pośredni - Stroszek Osiedle. Częstotliwość w robocze szkolne to 30/60min, zaś wolne i robocze wakacyjne co 60min.
Mają przyciemniane szyby i za dużo nie widać, ale ilość pasażerów waha się w okolicy 0-2 osoby. Jakby tego było mało to jeżdżą tam minibusy z napisami Katowice - Rybnik
Offline
Użytkownik
Dziś ok 13:30 w Bobrownikach Śląskich na przystanku stał #1113 a za nim policja w oplu insygni gadali z kierowca ludzie czekali na zewnątrz.
Offline
Administrator
P Śl napisał:
Na 16, 24/99, 28/928, 40, 42, 61, 104, 160, 182, 188, 220, 269/769, 813 i na krótkie plany 88/100, 150, 260, 814, 935 Solaris i hybrydowe Volvo
Już się chyba trochę rozjaśnia kwestia przydziałów. Wychodzi na to, że 14 z 24 Solarisów idzie na 40, 88/100, 91, 160 i 182. A 7 z 25 hybryd na 24/99 i 260.
Offline
Moderator
Niezła akcja dziś z tramwajami na odcinku Sosnowiec Centrum - Dańdówka. Od 16 brak napięcia, tramwaje stoją. Ponoć z winy Tauronu, bo podstacja sprawna. Na za tramwaju hula tylko #1503 gdzieś od 19.
Offline
Administrator
Wczoraj pojawił się w Piekarach pierwszy SU12 IV jako 104.
Offline
Użytkownik
Dzisiaj już normalnie na 104 Citaro #750 i Solaris III gen #733
Offline
Użytkownik
Dzisiaj któryś z nowych Urbino był na 42.
Offline
Użytkownik
Popołudniu widziałem Citaro i Solarke II na 42. Widocznie nie dojeździł do końca
Ostatnio edytowany przez Luki94 (2017-04-06 23:36:43)
Offline