Użytkownik
Na linii 42 o 22:56 z przystanku Rozbark Siemianowicka nowa solniczka.
Offline
Administrator
Luki94 napisał:
Dzisiaj już normalnie na 104 Citaro #750 i Solaris III gen #733
Luki94 napisał:
Popołudniu widziałem Citaro i Solarke II na 42. Widocznie nie dojeździł do końca
5 IV prawdopodobnie były aż dwa tj. #799 i #800. 6 IV podobno jeździł tylko #800. A nie widziałeś ani na 42 ani na 104 możliwe dlatego, że widziałeś nie te brygady co trzeba. Zarówno na jednej jak i na drugiej są po 3, a nie po 2.
Offline
Moderator
Wszystkim życzę wesołych, radosnych Świąt Wielkanocnych
Offline
Użytkownik
Wczoraj było otwarcie ofert z przetargu na hybrydy i na 10 metrowe złożyło Volvo, a na 12 metrowe Volvo i Solaris z tym że tańsza jest oferta Volvo
Offline
Użytkownik
Czyli kolejne Volvo będzie. A już liczyłem na lwy i nowej generacji Solary.
Offline
Administrator
Era desek na piekarskich drogach się kończy. Na 91 dzisiaj 2 nowe Mercedesy, SU12 IV i stary, przegubowy Merc. #534, #566, #567 i #769.
Offline
Użytkownik
Ktoś wie czemu Gliwice się na pospieszny nie zgodziły?
Offline
Moderator
Bo od momentu likwidacji tramwajów nie da się namówić władze na jakąkolwiek poprawę komunikacji w ich mieście.
Offline
Administrator
Coś sprawnego do Gliwic jest potrzebne, pełna zgoda. No, ale w tej formie to jest topienie pieniędzy. To nie te czasy, że ludzie polecą na byle co. A to, że ktoś z Gliwic zadzwonił to żaden argument.
Ja bym osobiście zrobił pośpiecha Dworzec-Bytomska-Gliwicka-Helenka Kościół-Rokitnica-Pomorska-Żerniki-Plac Piastów. Takt 30 w szczycie, 60 poza. Wtedy byłby pośpiech 3 w jednym - szybko Gliwice-Rokitnica, szybko TG- Zabrze i może trochę mniej szybko Tg-Gliwice. No, ale do tego musiały by być zmiany w okolicznych liniach, żeby to miało sens. Linia 14 w takcie 623, kosztem stanowiska 13 na dworcu w Bytomiu oraz 83 i 617 w Zabrzu. 81 lekko podrasowane i z wyprostowanym taktem. 83 wzmocnione kosztem 135/735 i 158. Do tego jakaś sensowna linia Stroszek Rokitnica zamiast 158 dzisiejszego i trochę uporządkować północ Zabrza, czyli zasadniczo Górniki - może jakiś mikrobus. Do tego bilety czasowe 30/60/90 były by wskazane. No, ale to wszystko sfera marzeń, bo prędzej się to wszystko rozpadnie. W KZK GOP nie ma z kim rozmawiać na ten temat.
W samych Gliwicach to też można by znaleźć sporo bezsensownych rozwiązań. Np. ostatnio zastanawia mnie po co jest utrzymywany podział na 59 i 60 skoro tworzą wspólny takt i 60 to wersja skrócona 59. To powoduje tylko niepotrzebną dezinformację pasażera.
Offline
Użytkownik
Wlaaciwie jak wygląda kwestia dogadywania linii KZK i mzkp bo inicjatywa pospiesznego wyszła z mzkp?
Offline
Moderator
KZK i MZKP współpracują ze sobą, więc myślę, że gdyby Gliwice się zgodziły, to mielibyśmy od września 810. Jeśli natomiast Gliwice nie chcą się zgodzić to bym widział takie rozwiązanie: 810 Tarnowskie Góry - Górniki - Świętoszowice - Gliwice. 112 Tarnowskie Góry - Górniki - Wieszowa - Boniowice - Świętoszowice - Przechlebie. 288 ze Świętoszowic prosto do Szałszy i wraz z 80 dostosowanie rozkładu do pozostałych. 712 do likwidacji. Wtedy mamy wciąż dwie linie do Gliwic, ale jedna przyspieszona, a jeśli ktoś chciałby jechać 112 to ma możliwość przesiadki na 57, 80 i 288.
Offline
Użytkownik
To że współpracują to raczej każdy wie, bardziej mi chodziło właśnie o procedurę tworzenia nowych linii przez mzkp kto płaci za autobusy np jeżdżące i przez mzkp i kzk
Offline
Użytkownik
Wydaje mi się że może oprócz samego KZK GOP i MZKP dopłacają miasta przez które dana linia jedzie. Była taka sprawa kiedyś ze 53 wtedy prezydent Bytomia podobno nie zgodził się na częściowe dofinansowanie tej linii dlatego została skrócona.
Ostatnio edytowany przez Luki94 (2017-05-28 18:50:40)
Offline
Moderator
Owszem, do linii dopłacają miasta/gminy, przez które dana linia kursuje. Dlatego Gliwice nie zgodziły się na dofinansowanie 810 i moim zdaniem MZKP/KZK powinny zmodyfikować trochę układ linii na trasie Gliwice - Tarnowskie Góry. Po za tym, na forum WPK ktoś wspominał o bezpośrednim połączeniu Pyskowic zarówno z Tworogiem jak i Tarnowskimi Górami - tu też można to ugrać, tylko już od dawna wiadomo, że trudno o poprawę komunikacji w naszym regionie.
Offline
Użytkownik
Dokładnie, co się dotyczy połączenia TG z Pyskowicami wystarczyłoby zwiększyć częstotliwość kursowania 739. I TG i Pyskowice nie musiałyby dopłacać?
Offline