Forum PKM Świerklaniec

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie


#286 2019-04-19 10:48:32

P Śl

Administrator

Zarejestrowany: 2013-09-04
Posty: 933

Re: Wolne rozmowy

toxygen napisał:

Ostatnio sporo o napiętej sytuacji w pekaemach. Będzie coś z tego (podwyżka)?

W poniedziałek miały być rozmowy w ZTM, ale wątpię, że coś z nich wyszło.

Offline

 

#287 2019-04-24 11:03:17

P Śl

Administrator

Zarejestrowany: 2013-09-04
Posty: 933

Re: Wolne rozmowy

Odnośnie problemów z kierowcami i podwyżkami, ostatnie 5 minut zgromadzenia. Prezydent Tychów stwierdza to co napisałem na tym forum 10 kwietnia - czeka nas paraliż komunikacyjny. Ten paraliż jest już raczej nieuchronny, bo problem narasta, rozwiązać się go nie da w 5 minut, a oni dalej nad nim dyskutują bez żadnych pomysłów i rozwiązań.
https://www.youtube.com/watch?v=Qf0LA_HKRQg

Offline

 

#288 2019-04-24 22:21:55

seeker

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-10-29
Posty: 106

Re: Wolne rozmowy

A ja wyrażam pełną dezaprobatę to takich działań komunalnych PKMów, które mają budować strach przed paraliżem komunikacyjnym. Nie wiem kto podsyca takie antyspołeczne działania. Nie ma już jakieś idei świadczenia usługi pożytku publicznego? Poza tym nie tylko PKMy mają problemy z kierowcami więc o co chodzi? ZTM nagle nie wyhoduje im przyszłych kierowców autobusów? 
Druga sprawa to wydaje mi się że w niektórych PKMach może powinno przeprowadzić się jakiś audyt. Może problem leży w zarządzaniu i złym dystrybuowaniu pieniędzy? Trzecia sprawa to dlaczego w sprawę komunalnych przewoźników ma mieszać się ZTM (no może tylko w kwestii Świerklanieckiego). PKMy mają swoich właścicieli więc niech sobie je dotują na zakup nowych autobusów, które stoją czy na podwyżki dla kierowców.

Ostatnio edytowany przez seeker (2019-04-24 22:39:08)

Offline

 

#289 2019-04-26 09:46:52

P Śl

Administrator

Zarejestrowany: 2013-09-04
Posty: 933

Re: Wolne rozmowy

To nie PKMy budują strach tylko taka jest rzeczywistość. Nie tylko PKMy, ale to PKMy chyba najmniej płacą, więc mają największy problem.
W niektórych? A widziałeś firmę komunalną, która była by dobrze zarządzana? Bo ja nie. Mowa o firmach państwowych, samorządowych, komunalnych gdzie mają 100% udziałów. PKM Katowice - prezes z nadania Uszoka, viceprezesem zostaje Wesoły Romek, kupowanie Solarisów, które są dwa razy droższe i nie ma gdzie nimi jeździć. Czy to jest dobre zarządzanie? PKM Świerklaniec - kierowcy zarabiają śmiesznie, za to prezesi lepiej niż prezydent RP, trzeba pisać więcej ? Chyba nie.  PKMy nigdy nie były dobrze zarządzane i nigdy nie będą, bo tam panuje mentalność z PRLu, gdzie kolesie opływają jak pączki w maśle, a reszcie rzuci się ochłapy i mają się cieszyć. Dobrze, że gospodarka na Śląsku ma się coraz lepiej, bo rynek to podejście zweryfikuje i ich sam odsieje. Prywaciarze dostają stawki ok. 1 zł mniej, a kierowcy zarabiają więcej. Przypadek? Nie sądzę. Najzdrowiej było by rynek całkowicie uwolnić, było by taniej dla ZTM i w konsekwencji miast, i lepiej dla kierowców. No, ale tego nikt nie zrobi, bo gdzie będą znajomych królika upychać ?
Co do ZTMu to oni nie mają zamiaru dotować PKMów, więc nie wiem o co ten bulwers. Wydaje mi się, że zwiększenie stawek o 20-30 groszy pozwoliłoby na podwyższenie pensji o te 2 zł śmiało, ale to trochę dla miast wyjdzie. Najwięcej dla Katowic było by to najwięcej, bo coś koło 5 mln rocznie. Miasta ogólnie płacić więcej nie chcą, więc jak nie zrobią nic problem będzie się pogłębiał, bo będzie coraz mniej kierowców. Jak podwyższą i zaczną się cięcia to i tak dopłacą więcej, bo zacznie się jeszcze większy odpływ pasażerów i zwiększą się dopłaty do kilometra, zwiększą się korki, pogorszy się punktualnośc komunikacji, a to też pociągnie odpływ ludzi. Zatem tak czy siak paraliż jest coraz bardziej realny i nie jest to żadne straszenie. A w Katowicach tak czy siak będzie coraz gorzej - przy Grundmanna buduje się duży biurowiec, przy Mickiewicza, przy Sokolskiej, koło Silesii 2, na Baildonie Leroy Merlin, przy spodku KTW II, na Michaliku jest w planach, dworzec na Sądowej wygeneruje swoje, w planach są biurowce na terenie dawnej, niejakiej Cartotecnici koło kościoła w Wełnowcu. Także jadąc od strony Piekar będziemy mieli także jeszcze bardziej przesrane.
https://dlinvest.pl/dl-center-point-iii/

Offline

 

#290 2019-04-26 17:23:25

toxygen

Użytkownik

Zarejestrowany: 2019-04-17
Posty: 9

Re: Wolne rozmowy

Bo niepotrzebnie się tam pchamy. Wystarczy 860, a 5 powinna być skrócona np. do Siemianowic albo w ogóle podzielona na dwa odrębne kawałki. Taka długa linia generuje tylko większe problemy (i koszty), a skoro bilety umożliwiają przesiadanie - linie powinny być krótsze, a jeździć częściej.

Offline

 

#291 2019-04-26 19:20:19

seeker

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-10-29
Posty: 106

Re: Wolne rozmowy

W sumie to zrozumiałem że to kierowcy PKMów szykują się do strajku... ZTM/GZM zamiast postawić sprawę jasno że problem powinien być rozwiązany na płaszczyźnie właścicielskim to jeździ na jakieś bezsensowne rozmowy bo tu chodzi o ustalanie konkretnej kwoty i o to by GZM przekonał by wszyscy w GZM się dołożyli. Pytanie tylko dlaczego...? Dlaczego np takie małe Bobrowniki mają dokładać się do PKM Sosnowiec? Czas w końcu to maszkarade w gazetach ukazywać. GZM i ZTM nie mogą być kolejnymi kozłami ofiarnymi w mediach.

Nie będzie jeździł PKM Katowice to zaraz nota do mediów że to miasto Katowice nie rozwiązalo problemu  finansowego spółki przewozowej w której ma 80% udziałów i że wynikła sytuacja nie leży po stronie ZTM

Ostatnio edytowany przez seeker (2019-04-26 20:56:29)

Offline

 

#292 2019-04-26 23:04:09

P Śl

Administrator

Zarejestrowany: 2013-09-04
Posty: 933

Re: Wolne rozmowy

Ale to ZTM jest organizatorem. Dlaczego Bobrowniki mają się dokładać? Dlatego, że wykonują dla nich usługi, wynagrodzenie kierowcy to część usługi, a że stawka w umowie jest nazwijmy to ryczałtowa to powinni się dołożył adekwatnie do tej wielkości przewozowej. KZK GOP też jest winne tworzeniu czasem linii i rozkładów, gdzie za takie ryczałtowe stawki nie da się absolutnie jeździć, żeby do tego nie dokładać. Dajmy na to początki istnienia obecnego wcielenia 912 albo poprzedniego 972.

Taka ciekawostka, miasta na Śląsku dopłacają do komunikacji jakieś 65-70%, a taki Kraków ostatnio wyczytałem tylko... 47%. Przypadek? Nie sądzę. Ceny, przynajmniej miesięcznych, zbliżone. Tabor lepszy, klima szmery bajery i to na pewno przy wyższych kosztach kilometrów za autobus niż u nas. Nie wiem jak z tramwajami, bo tam pewnie miasto torowiska utrzymuje, więc ciężko to porównać. Sieć oparta na autobusach i tramwajach jak u nas. Na pierwszy rzut oka centrum miasta oparte na tramwaju. Główne linie z pętli na P+R oparte na tramwajach z taktem7/8 minut, czasem 5minut. Reszta najczęściej co 15 minut, tak to pewnie można jeździć. Tam pewnie pojazdy nie jeżdżą takie puste jak u nas to i wyniki są. Jak u nas wszystko będzie dalej zarządzane na zasadzie jakoś to będzie to będziemy zawsze w dupie.

Offline

 

#293 2019-04-27 11:59:07

toxygen

Użytkownik

Zarejestrowany: 2019-04-17
Posty: 9

Re: Wolne rozmowy

Czy tylko zarządzane? Sami się przykładamy do tej iluzji (ja też) podpisując przyjęcie sprawnego autobusu, który własciwie nie powinien wyjechać z zajezdni. Nie będę wyliczał "stałych" usterek bo każdy wie o czym mówię. Wszyscy przeklinamy ten złom (w większości), a potem wsiadamy, podpisujemy że sprawny i jedziemy. A w miarę dobre wozy mają tylko ci, z układami w warsztacie. Teraz najgorsze dali na T3, normalnie strach było nim jeździć i to nie tylko kierowcy, ale i pasażerom którzy przeklinali szarpanie. Z takimi hamulcami nie da się łagodnie hamować.
Kilka lat dopiero jeżdżę, ale niestety nic się nie zmienia.

Offline

 

#294 2019-04-27 15:13:03

seeker

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-10-29
Posty: 106

Re: Wolne rozmowy

P Śl napisał:

Ale to ZTM jest organizatorem. Dlaczego Bobrowniki mają się dokładać? Dlatego, że wykonują dla nich usługi, wynagrodzenie kierowcy to część usługi

Przykro mi ale mój punkt widzenia jest inny. Tą część usługi wykonawca miał obliczyć sobie w stawce za wzkm. Poza tym prywatny przedsiębiorca też chce dostać więcej 20gr bo też wykonuje usługę. Swoim kierowcom też może zrobić podwyżkę
Jak w takim systemie jak Ty sugerujesz będzie to robione to moim zdaniem jest to bardzo niesprawiedlwe. Dalej stoje więc na stanowisku że sprawę swoich PKMów powinni rozwiązać ich właściciele...

Zawsze się zastanawiałem czy w planie budzetów miast ta dotacja za wykonywanie usługi i dotacja do PKMu funkcjonuje pod wspólną nazwą "wydatki na komunikacje" Może dlatego komunikacja niektórym wydaje się jeszcze droższa...

Taka ciekawostka, miasta na Śląsku dopłacają do komunikacji jakieś 65-70%, a taki Kraków ostatnio wyczytałem tylko... 47%.

Niestety widać to na drogach...
A wiadomo czy coś dokładają do samego funkcjonowania MPK Kraków

Ostatnio edytowany przez seeker (2019-04-27 15:19:38)

Offline

 

#295 2019-04-28 23:06:02

P Śl

Administrator

Zarejestrowany: 2013-09-04
Posty: 933

Re: Wolne rozmowy

Ale ty mieszasz całkowicie różne sprawy. Ja nie mówię, że to jest sprawiedliwe. Przynajmniej nie w takim toku myślenia jaki przyjąłeś.  Ja po prostu jestem przeciwny wspieraniu komunalnego w formie dokapitalizowania, bo to potęguje we mnie fakt słabego zarządzania, taki system utwierdza mnie w tym skoro firma nie jest w stanie skalkulować odpowiedniej stawki do własnej egzystencji. Skoro firma ma być wsparta to powinno się to odbywać poprzez stawkę, będzie to sprawiedliwe, a jednocześnie trwałe. Przy kapitalizowaniu problem będzie ciągle powracał. Oczywiście najsprawiedliwsze i najzdrowsze byłoby uwolnić rynek, bo im bardziej coś jest "centralnie planowane", im bardziej wpływ ma na coś urzędnik tym większe to powoduje problemy. Kiedyś to były firmy gwarantujące stabilność. Dzisiaj to kierowcy mogą przebierać, więc z tego punktu widzenia nie powinno to stanowić przeszkód.

Offline

 

#296 2019-04-29 14:10:45

seeker

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-10-29
Posty: 106

Re: Wolne rozmowy

P Śl napisał:

Ale ty mieszasz całkowicie różne sprawy. Ja nie mówię, że to jest sprawiedliwe. Przynajmniej nie w takim toku myślenia jaki przyjąłeś.  Ja po prostu jestem przeciwny wspieraniu komunalnego w formie dokapitalizowania, bo to potęguje we mnie fakt słabego zarządzania, taki system utwierdza mnie w tym skoro firma nie jest w stanie skalkulować odpowiedniej stawki do własnej egzystencji.

To Ty mieszasz. System i tak jest chory (jedni dostaną a drudzy nie) ale jest chociaż jakiś cień szansy że Ci co teraz będą zmuszeni dokapitalizować swoje PKMy się w końcu obudzą...i spojrzą w końcu że tak ten rynek przewozów nie może funkcjonować.

Ostatnio edytowany przez seeker (2019-04-29 15:50:34)

Offline

 

#297 2019-04-29 19:27:58

marek_92

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-09-09
Posty: 171

Re: Wolne rozmowy

Od 1 maja w Radzionkowie zmienia sie lokalizacja przystanku i jego nazwa.
https://rj.metropoliaztm.pl/news/i/1113/
Przy okazji przeanalizowałem niektóre kursy linii 94 i 173 których trasa od Radzionkowa do Bytomia pokrywa się w 100%
94# 4:35, 4:57 (4:48) 5:39, 5:58 (5:44) 10:18 (10:02) 13:21 (13:26) 15:33 (15:23) 16:11 (16:16) 18:46 (18:50) 20:21 (20:11) 21:11 (21:21) 23:02 (22:45)
Kursy (00:00) są lini 173. Według mnie śmiało można pomyśleć o skróceniu jednej lini do przystanku Rojca Nieznanego Żołnierza w dublujacych sie kursach druga sprawa na 94/2 w kursie o 16:45 można juz Cn zastąpić Bn (19/6 kończy 16:26 idealnie by pasowała) może milionów na tym miasto Radzionków nie zaoszczędzi. ale napewno w ciągu roku uzbiera się już jakaś konkretna suma.

Offline

 

#298 2019-04-29 23:03:37

P Śl

Administrator

Zarejestrowany: 2013-09-04
Posty: 933

Re: Wolne rozmowy

To trzeba przebudować, a nie skracać i ciąć. W Świerklańcu kwalifikuje się do centrum przesiadkowego, bo na dzień dzisiejszy to jest totalny burdel, ale ogarnąć tą stajnię łatwo nie będzie.

seeker napisał:

To Ty mieszasz. System i tak jest chory (jedni dostaną a drudzy nie) ale jest chociaż jakiś cień szansy że Ci co teraz będą zmuszeni dokapitalizować swoje PKMy się w końcu obudzą...i spojrzą w końcu że tak ten rynek przewozów nie może funkcjonować.

Oni się nie obudzą, a jeśli się obudzą to nie będzie już co zbierać.

Offline

 

#299 2019-05-08 10:48:24

P Śl

Administrator

Zarejestrowany: 2013-09-04
Posty: 933

Re: Wolne rozmowy

Po Tworogu, który był niezadowolony z podwyżki o chyba 200 tys. do komunikacji, po cięciach na Krupie, czas na trzecią gminę MZKP, Mierzęcice, w której radny donosi, że dostaną chyba za ten rok podwyżkę do komunikacji ze wzrostem o 58,7%.
https://www.facebook.com/jacek.malikowski

Offline

 

#300 2019-05-14 21:29:42

P Śl

Administrator

Zarejestrowany: 2013-09-04
Posty: 933

Re: Wolne rozmowy

seeker napisał:

A ja wyrażam pełną dezaprobatę to takich działań komunalnych PKMów, które mają budować strach przed paraliżem komunikacyjnym.

Po dzisiejszym dniu mogę powtórzyć, że nie ma żadnego straszenia paraliżem, bo już dzisiaj, przy dzisiejszym stanie komunikacji, gdzie jeszcze są jacyś kierowcy jest tragedia. Dzisiaj osiągnęliśmy nowy, niechlubny rekord, autobusy były spóźnione nawet 3h i 8 minut!.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dragonballzlegends.pun.pl www.pw-b12.pun.pl www.ninja-arena.pun.pl www.jaruga.pun.pl www.pokemon-ultra-gra.pun.pl