Administrator
Ozim to jest właśnie to o czym ci swego czasu pisałem i mówiłem, że kiedyś tam będzie dzwon To rondo jest spier****ne na wylocie na Bytom. Teraz przejrzałem street view jeszcze raz i na asfalcie jest wyraźnie wymalowane, że wylot na Bytom jest z prawego pasa. Gdyby był z lewego to prawy pas byłby w ślepym zaułku. Nawet gdyby obydwa pasy były uprawnione to i tak pierwszy wchodzi z zewnętrznego pasa. Kiedyś pamiętam sytuację jak jechałem 24, przed nami także na lewym pasie 114, a na prawym osobówka, która weszła na suwak W tym całym spieprzonym rondzie szczęście w nieszczęściu jest takie, że płn-płd leci górą, bo jakby cały ruch był na dole to takie dzwony są kilka razy dziennie W zasadzie od podmiejskiej wlot też jest dosyć dziwny, bo też wyprowadza na prawy pas, jak ktoś z wewnętrzne poleci na autostradę to zaś jest dzwon A generalnie to wszystko przez te wyizolowania prawoskrętów z autostrady, bo tym cała ta turbina została spieprzona. A zauważyłem to, bo kiedyś na rowerze by mnie czerwony golfik strącił, na szczęście upchnąłem się po wewnętrznej Żeby to rondo jeszcze było prawidłowo oznakowane, w należyty sposób to rozumiem, ale nie jest.
Turbina jak turbina, ale przykład ronda w Katowicach pokazuje, że z tymi turbinami na różnych wylotach może być różnie. Bodajże w Poznaniu jest rondo z 3 pasami gdzie dochodzi do kraks regularnie. Dlaczego ? Po przejrzeniu street view twierdzę, że dlatego, że jest słabo oznakowane. Czemu w Katowicach nie ma kraks często ? Bo tam wewnątrz ronda także są oznakowania i nikt nie ma wątpliwości. W Piekarach też powinny być, bo tutaj układ jest wyraźnie spieprzony i budzący duuuże wątpliwości.
Offline
Użytkownik
Przecież to nie jest rondo turbinowe...
Offline
Jak to nie? Może nie jest to idealny przykład turbiny ale spełnia podstawowe założenie czyli w uproszczeniu to rondo gdzie z prawego pasa drogi dojeżdżającej do ronda możesz skręcić tylko w prawo na najbliższym zjeździe. Z A1 jedziesz w prawo na Bytom, z Bytomia na Piekary, z Piekar na Świerklaniec, z Świerklańca na A1, to że od strony Świerklańca i A1 masz od razu wydzielone pasy nie wjeżdżające na rondo nie zmienia faktu że to jest turbina, ale faktycznie jak P Śl mówi jest kolizyjne przecięcie pasów w tym jednym miejscu którego nie powinno być. Nawet gdzieś w robocie mam jeszcze chyba plany z sprzed budowy A1 i całego węzła i jest tam wyraźnie ono oznaczone jako turbinowe.
Offline
Użytkownik
W Tarnowskich górach turbinowe też część się robi gęsto niebezpiecznie na szczgilnie jak ktoś z bytomskiej chce w Sobieskiego
Offline
Użytkownik
Awaria przed przystankiem Kamień na wysokości MOPR-u kierunek Tarnowskie Góry na linii 5. Stoi w asyście holownika Volvo najprawdopodobniej będzie holowany do zajezdni.
Ostatnio edytowany przez Luki94 (2018-03-12 13:11:17)
Offline
Moderator
11.07.2019
Strzaskane szyby od kierowcy na linii 114 - nie wiem dokladnie w jakim miejscu
Ostatnio edytowany przez Artur (2019-07-11 14:15:46)
Offline
Użytkownik
Padł na przystanku Bytom zajezdnia kierunek Piekary, najprawdopodobniej puściła elektronika, od dołu z tyłu widoczne były poprzerywane kable.
Offline
Użytkownik
Było coś w podmianke, czy zdążył się pozbierać? (obecnie dalej jeździ)
Offline
Użytkownik
Podmianki chyba nie było. Przejezdżałem obok niego to kierowca gdzies dzwonil. Stał na awaryjnych. Widocznie nie była to tak poważna awaria, a jeśli była podmiana to na jedno kółko.
Ostatnio edytowany przez Luki94 (2022-09-13 17:17:14)
Offline